Wat is SEA in marketing?

26 juli 2021 Door Redactie

Heb geduld met ons, want we gaan nog meer acroniemen gebruiken! SEA verwijst naar “zoekmachine advertenties” die bestaat als een tak van SEM. SEM verwijst naar zoekmachine beheer, de overkoepelende term voor de wereld van marketing die zowel SEO als PPC omvat, waar merken en bedrijven zoekmachines gebruiken voor bedrijfsgroei en om meer verkeer naar hun site te krijgen. SEM omvat zowel SEO als SEA-marketing (zie wat we bedoelden met de afkortingen?).

En zoals hierboven uitgelegd, verwijst deze definitie van SEA digitale marketing specifiek naar advertenties die werken volgens het pay-per-click-model. Elke keer dat een zoeker op uw advertentie klikt, betaalt u het biedingsbedrag (meestal een paar cent tot maximaal een paar dollar).

Door te bieden op zoekwoorden voor zoekopdrachten, strijden marketeers om de mogelijkheid om hun advertenties te laten weergeven in zoekresultaten voor belangrijke zoektermen die relevant zijn voor hun bedrijf. Omdat Google en Bing dit soort advertenties alleen als PPC aanbieden, begrijpen de meeste mensen dat ‘SEA-marketing’ en ‘zoekmachine PPC’ in wezen hetzelfde betekenen.

Hoe SEA-marketing online werkt

Vorig jaar passeerde SEA betaald zoeken organisch zoeken als de belangrijkste methode voor het genereren van inkomsten in online marketing. Om SEA-marketing met Google te doen, moet u Google Ads (voorheen AdWords genoemd) gebruiken en voor Bing moet u een Microsoft Advertising-account gebruiken. Beide platforms zijn gratis te gebruiken, maar de advertenties zelf werken op basis van een door de gebruiker verstrekt budget dat het pay-per-click-biedsysteem voedt.

Aangezien deze advertenties zijn gebaseerd op biedingen en op de ‘kosten per klik’, zijn de kosten voor het weergeven van deze advertenties alleen gebaseerd op uw persoonlijke budget. Voor zakelijke websites die snel inkomsten willen genereren, is digitale marketing van SEA een goede strategie en hebben ze de vrijheid om hun budget in te stellen op wat ze maar willen. Inkomstengroei en succes vinden bijna onmiddellijk plaats in vergelijking met organische zoekmarketing, maar het zal beter zijn naarmate u agressiever bent.

Bron: positivedigits.com