4 tips om jouw blog te optimaliseren voor SEO

23 november 2020 Door Redactie

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) helpt het om meer organisch verkeer naar uw website te genereren en, indien correct geïmplementeerd, helpt het de blog hoger te scoren in de zoekresultaten van Google wat helpt voor de zoekmachine marketing. Er zijn verschillende technieken die je kunt toepassen om de blog te optimaliseren voor SEO. Hier zijn 4 tips voor het schrijven van SEO-blogs om de vindbaarheid van jouw blog te vergroten en zo meer verkeer naar jouw website te genereren voor goede zoekmachinemarketing.

1. Plan jou inhoud op basis van zoekwoordonderzoek

Door zoekmachineoptimalisatie worden de blogs makkelijker vindbaar voor bezoekers en zoekmachines. Om je blogs goed te kunnen optimaliseren, moet je eerst onderzoek doen naar de belangrijkste zoekwoorden. Zoekwoordonderzoek, zoals een zoekwoordanalyse, helpt te bepalen in welke onderwerpen jouw doelgroep is geïnteresseerd op basis van zoekmachinegegevens. Dit zorgt ervoor dat je schrijft over onderwerpen waarnaar mensen daadwerkelijk op zoek zijn. Bovendien is het een geweldige manier om met nieuwe blogonderwerpen te komen. 2. Gebruik een effectieve titel van een blogpost.

2. Gebruik een effectieve titel van een blogpost

Het belangrijkste doel van een zoekmachine marketing is om relevante bronnen weer te geven op basis van een zoekopdracht. De titel van jouw blog is het eerste onderdeel voor de zoekmachine bij het bepalen van de relevantie van jouw inhoud. Het is dus erg belangrijk om jouw zoekwoord in de titel op te nemen. Zorg ervoor dat je jouw trefwoord opneemt in de eerste 60 tekens van jouw titel, want hier snijdt Google de titels weg in de resultaten van de zoekmachinepagina’s.

3. Interne koppeling

Link naar ten minste een van jouw eigen artikelen of webpagina’s in jouw blog. Dit helpt gebruikers gemakkelijk naar andere pagina’s te navigeren, het boeit hen meer en deze links zorgen voor een contextuele relatie tussen jouw webpagina’s. Bovendien zorgt het voor een link terug naar jouw website als jouw artikel wordt gedeeld door een andere website. Het creëren van goede inhoud vergroot de deelbaarheid en de kans dat andere websites ernaar linken, dus probeer kwaliteitsinhoud te creëren!

4. Krijg inzicht in de inhoudelijke resultaten

Om inzicht te krijgen of uw content het goed doet, kun je verschillende tools gebruiken. We raden iedereen aan om Google Analytics te installeren. Google Analytics is een gratis Google-tool die gegevens over het verkeer op jouw website bijhoudt en rapporteert. Het biedt verschillende statistieken, zoals: het aantal gebruikerssessies, de gemiddelde tijd die op een pagina wordt doorgebracht, het bouncepercentage, conversies en meer. Dit is waardevolle zoekmachine marketing informatie, omdat het laat zien welke blog of webpagina websiteverkeer genereert en gebruikersbetrokkenheid.